Het Oud Euros bestuur stelt zich voor

By: Thirza van spijk apr 24, 2020

Foto van links naar rechts: Imro Dawson, Melissa Roersma, Berend van Raaij

First things first. Laten we even uitleggen wat Oud Euros eigenlijk is. Oud Euros is de oud-ledenvereniging van de D.R.V. Euros. In totaal zijn er ruim 350 Euroïden die via Oud Euros de D.R.V. nog steeds een warm hart toedragen. Deze vereniging steunt de D.R.V. met advies, kennis en financiën, houdt haar leden op de hoogte van wat er speelt op de D.R.V. en in de roeiwereld en als klap op de vuurpijl organiseert Oud-Euros verschillende borrels voor haar leden.
Meer informatie kun je vinden op de Oud Euros pagina onder het kopje contact.

Dit alles wordt aangestuurd door een driekoppig bestuur:

Imro Dawson – Voorzitter
Ik ben Imro en ben van 2008 tot 2016 lid geweest bij Euros. In deze periode heb ik kort competitiegeroeid en een tijdje competitieploegen gecoacht. Daarnaast heb ik langere tijd met veel plezier op Roeiersresidentie Nord du Gare gewoond. Als lid bij de D.R.V. heb ik mijzelf tot slot vooral ingezet op organisatorisch, controlerend en bestuurlijk vlak, zoals binnen de Regattacommissie, de KP, de Kascommissie, de Raad van Toezicht en als penningmeester van het 47e bestuur.

Inmiddels heb ik Enschede ingeruild voor Rotterdam en werk ik als strategie consultant bij EY-Parthenon.

Berend van Raaij - Penningmeester
Mijn naam is Berend en ik ben in het beheer van de penningen van Oud Euros. Ik ben 30 jaar oud en ik woon in Newcastle, Engeland.

Het hele avontuur begon voor mij in 2008. Na een super intro en NIKE ben ik lid geworden van Euros. In eerste instantie wilde ik plaatsnemen in de lichte 8 maar helaas kwam ik door mijn geringe lengte wat vermogen tekort. Maar Licht 09 was zo gaaf dat ik besloot ze te gaan sturen. Hoewel ik de stuurpositie niet direct voor ogen had toen ik aan de selectie begon, beviel het mij (na een tijdje) erg goed. Wij boekten een vierde plaats in het eerstejaarsklassement, een blik op de Martini in Harkstede (waar de roeibaan inmiddels ter zielen is gegaan) en een tweede plaats op de Holland beker. Dat smaakte natuurlijk naar meer dus ben ik nog twee jaar doorgegaan met het sturen van wedstrijdploegen, waaronder de Oude Vier. Het sturen doe ik nog steeds graag en ik neem dan ook geregeld plaats achter de stuurtouwtjes van de mannenacht van RV de Waal (Nijmegen).

Naast het sturen was ik actief in verschillende commissies zoals de KP, RaCe en misschien wel als hoogtepunt de organisatie van het Kerstdiner van 2010 op de kroeg met geroosterde kalkoen als hoofdgerecht. Het enige wat nog lonkte was een bestuursjaar. In 2012-2013 heb ik plaatsgenomen als wedstrijdcommissaris in het 48e. Een fantastisch jaar met feestjes, wedstrijden en prachtige prestaties. Kers op de taart was de NSRF met fantastisch weer en een recordaantal blikken (voor dat jaar dan).

Zowel met Imro als met Melissa heb ik de nodige uurtjes aan beide kanten van de bar doorgebracht dus we zijn goed op elkaar ingespeeld. Als penningmeester ben ik verantwoordelijk voor het innen van zoveel mogelijk geld zodat we elke vijf jaar een prachtcadeau aan Euros kunnen aanbieden.

Melissa Roersma – Secretaris
Mijn naam is Melissa Roersma, ondertussen alweer 26 jaar. In september 2012 werd ik lid van de D.R.V. Euros. Al gauw kwam ik er achter dat ik geen roeitalent was, dus probeerde ik het op de stuurplek. Dat was ondanks mijn lengte meer voor mij weggelegd. Ik was stuur van EJL13, EJD14, EJD16, de oude vier van 2016 en viel daarnaast bij veel verschillende ploegen in. Bij Euros hield ik mij naast het sturen én bier drinken ook bezig met commissiewerk; ik ben onderdeel geweest van de kroegploeg, NIKE, vicie en de NSRFcie. Voor mijn pre-master en master Communicatie moest ik in 2016 met pijn in m’n hart E.E.V.B.H. Eurotiek verruilen voor een huis in Nijmegen. In Nijmegen ben ik lid geworden bij Phocas en was ik de voor twee jaar nog een groot aantal wedstrijden op het water te vinden.

Tegenwoordig woon ik in Amsterdam en heb ik een baan als marketeer bij de dierentuin ARTIS.

Als secretaris van Oud Euros probeer ik ervoor te zorgen dat nog meer Euroïden na hun lidmaatschap bij de DRV overstappen naar Oud Euros en dat de leden van Oud Euros op de hoogte blijven van de ins en outs rondom de DRV.

Ben je na dit jaar klaar met studeren en wil je nog betrokken blijven bij de D.R.V.? Word dan lid bij Oud Euros! Ook als je nog student bent kun je je al aansluiten voor een gereduceerd bedrag. Misschien zit jij op het volgende jaarfeest dan wel in de Oud Euros boot!
Lid worden kan via deze link