Minke Nederlands Kampioen DSB1x

By: Bas Pluister apr 24, 2018

Afgelopen zondag op de Hollandia roeiwedstrijden is Euroid Minke Holleboom Nederlands kampioene Senioren B (onder 23-jaar) geworden in de skiff.

Afgelopen zondag op de Hollandia roeiwedstrijden is Minke Holleboom Nederlands kampioene Senioren B (onder 23-jaar) geworden in de skiff.

Dit weekeinde vond het nederlands kampioenschap roeien voor kleine nummers (twee zonder Stuurman en skiff) plaats op de Amsterdamse bosbaan.Na een time-trial op vrijdag, een kwartfinale en een halve finale op zaterdag te hebben geroeid. Mocht zij in het gecombineerde Elite (open-klasse) & Senioren B veld, in de B-finale strijden om het Nederlands kampioenschap Senioren B. Minke wist met een tijd van 7:55,83 een tweede plaats te behalen in deze finale en daarmee de twee andere Senioren B deelneemsters achter zich te laten. Hoewel zij na de eerste 500 meter nog op een 5e plek lag, schoof zij vervolgens door het gehele veld om pas na 1700 meter voorbij haar sterke concurrente uit Amsterdam te varen.

Naast de skiffeuse kwamen nog veel andere ploegen van Euros in actie op de bosbaan. Een verdienstelijke uitslag was er voor de eerstejaars dames acht. Na een stroeve seizoensstart wisten zij afgelopen weekend een vierde plaats te behalen in het eerstejaarsachtenveld en zo de eerste punten voor het klassement te behalen.

Alle resultaten van Euros zijn te bekijken via:

Tekst: Eiko Westerbeek, Foto: Bas Pluister