Externe vertrouwenspersoon

By: Jan peter Loman okt 5, 2021

EUROS wil een gezellige en veilige vereniging zijn, waar iedereen zich op zijn prettig kan voelen tijdens trainingen, wedstrijden of bij sociale activiteiten. Soms kan er toch een situatie zijn je je niet op je gemak voelt. Dit hoeft niet gaan om ernstige situaties, maar kan ook gaan over:

• Opmerkingen die je een vervelend gevoel geven
  • Grensoverschrijdend gedrag in de manier waarop je benaderd wordt
  • Een onprettig gevoel bij trainingen of wedstrijden
  • Zorgen over iemand anders of een situatie waarvan je getuige bent geweest

Natuurlijk kun je dit vaak met de persoon in kwestie bespreken of via het bestuur aankaarten. Maar soms is dat misschien een grote stap en is er toch behoefte om vertrouwelijk met iemand van gedachten te wisselen. Hiervoor is de externe vertrouwenspersoon, bij wie zulke zaken kan bespreken, ook zonder dat het een groot probleem is waar je gelijk actie op wilt ondernemen. Hier worden geen anderen bij betrokken of over geïnformeerd, tenzij jij daar zelf toestemming voor geeft.

Mijn naam is Renate van Luijk en sinds 2014 ben ik de externe vertrouwenspersoon van Euros. Ik ben hiermee begonnen in de tijd dat ik op de UT als studentendecaan en vertrouwenspersoon voor studenten werkte. Inmiddels werk ik als beleidsadviseur op de UT, maar ik blijf graag betrokken bij Euros als vertrouwenspersoon.

In mijn vrije tijd doe ik nog wat ander vrijwilligerswerk als schuldhulpverlener, ben ik graag buiten in de natuur, lees ik erg veel en speel ik piano.

Mocht er zich een situatie voordoen die je graag wil voorleggen, aarzel dan niet om contact op te nemen. Dat kan via mail r.e.vanluijk@gmail.com of telefonisch 06-28240659